september 22, 2021

Quality Calls Training

Opleidingen met Succes

Hoe je een bedrijf promoot op LinkedIn

2 min read

Linkedin is het professionele sociale netwerk bij uitstek. Het wordt voornamelijk gebruikt in B2B – marketing (Business-To-Business). Vaak wordt er een fout gemaakt door het potentieel ervan te onderschatten, in de overtuiging dat er in B2B-partnerschappen plaats is tussen merken en bedrijven. LinkedIn adverteren kan een verschil maken!

Maak gesponsorde inhoud: gebruik LinkedIn Campaign Manager

Via de LinkedIn Campaign Manager is het mogelijk om content te creëren om een bedrijf op LinkedIn te sponsoren. Met deze tool kun je gerichte marketingcampagnes of LinkedIn-advertenties maken.

Er zijn 3 soorten formaten:

InMail-berichten: Dit zijn berichten die worden verzonden naar andere LinkedIn-gebruikers die nog geen deel uitmaken van het netwerk.

Gesponsorde inhoud: Berichten kunnen een doelgroep bereiken van mensen die momenteel geen volgers van de pagina zijn door de inhoud te sponsoren voor specifieke gebruikersdoelen. Ze zullen het bericht vinden in hun feed, onder andere inhoud op de pagina’s.

Tekstadvertenties: Dit zijn de advertenties die rechts van de feed worden weergegeven, die alleen beschikbaar zijn op desktops en die personalisatie tot hun sterke punt maken. Je kunt zelfs LinkedIn adverteren door advertenties te schrijven en dynamisch gegenereerde afbeeldingen te gebruiken op basis van het profiel van de te raken persoon.

LinkedIn Campaign Manager sponsorbedrijf

Ongeacht het formaat dat je kiest, zelfs als ik je adviseer om voorrang te geven aan gesponsorde inhoud boven de andere twee, onthoud dan dat er 3 stappen zijn die je moet volgen om de LinkedIn campagne te optimaliseren via Campagnebeheer:

Kies het publiek: identificeert het doelwit door gebruik te maken van de informatie die beschikbaar is op het platform, wat het mogelijk maakt om met chirurgische precisie de doelgroep te identificeren op basis van interesses, competentie en beroepsprofiel.

Bepaal het budget: Je kunt op twee manieren kiezen. Als je CPC (kosten per klik) kiest, betaal je elke keer dat een gebruiker op de advertentie klikt. Als je kiest voor CPM (kosten-per-duizend-impressies), betaal je elke keer dat een advertentie door duizend mensen wordt bekeken.

KPI’s analyseren en meten: Er is geen garantie voor succes, dus houd de prestaties altijd onder controle met behulp van de analyses die beschikbaar worden gesteld door het platform en controleer wat werkt en wat niet.

De prijs van de campagnes lijkt misschien wat hoog in vergelijking met andere sociale netwerken, maar vergeet niet dat LinkedIn adverteren ongeëvenaard is door zijn vermogen om gekwalificeerde leads te genereren op basis van hun professionele werkkenmerken. En als je in een B2B-context opereert, is dit bijzonder waardevol.